AKCE „NADĚJE“ online program Tajemství šťastného vztahu za cenu 2222 Kč + DPH >>více info

7 praktických tipů, jak se udržet v pohodě i v době těžkých zkoušek

Současná doba je zatěžkávací zkouškou pro naše těla, mysl i emoce. Pod vlivem tlaku událostí víc než kdy jindy můžeme zažívat, jak se dávají do pohybu naše podvědomé mechanismy – i takové, které bychom nejraději neměli. Na řadu lidí alespoň někdy doléhají obavy a strachy:

Co bude dál…?
Jak dlouho to bude ještě trvat…?
Přežije naše firma…?
Dostanu další plat…?
Zaostanou naše děti, co se týká vzdělávání…?

Jeden buddhistický vtip vypráví o tom, že když chceš zjistit, jak jsi na tom se svým duchovním rozvojem, zajdi si na návštěvu k rodičům. Tam se ukáže, kolik vnitřního klidu a nadhledu skutečně máš 😀

Současné korona-dění nás ždímá jako citrón a ptá se: Tak co, jak to máš? Ještě pořád jsi v pohodě?

Diamant krystalizuje z uhlí pod velkým tlakem… a tak využijme této doby, abychom vybrousili své vnitřní diamanty. Níže sdílím několik tipů, které vám pomohou udržet své tělo, mysl i emoce v dobré kondici. Já tyto nástroje využívám pravidelně, a v současné době ještě víc a vědoměji.

1/ Péče o TĚLO

Pečujte o své tělo s láskou, pozorností a moudrostí. Víc než kdy jindy si možná uvědomujete, že je vzácné a vůbec ne samozřejmé tělo mít a používat ve zdraví. Dopřejte mu dostatek spánku i pohybu. Pečujte o něj kvalitní stravou. Stav našeho těla ovlivňuje naše emoce.

„Ve zdravém těle zdravý duch.“
U nás se tato věta vtiskla do povědomí lidí díky zakladateli Sokola Miroslavu Tyršovi. Mnohokrát jsem ji slyšela od své babičky, Sokolky tělem i duší. Sokol zažila v mládí, a po jeho obnově ještě v důchodu cvičila na mnoha sokolských sletech.

„Pohyb utváří emoce.“
Tony Robbins, jeden z mých oblíbených učitelů, říká: “Motion creates emotion.” = “Pohyb utváří emoce.” A také: “Change your physiology -> change your state!” aneb změnou své fyziologie měníme své rozpoložení (jak se cítíme). Znamená to, že když změníme stav svého těla k lepšímu, změníme tím i své myšlenkové vzorce a emoce. Podvědomě toto využívám v osobním životě i na kurzech už mnoho let. Kdo jste byli, víte, jak moc se u nás na kurzech tančí, skáče a dýchá! Protože pohyb a dech spolehlivě rozproudí naši energii, a tím i naše emoce. Ty negativní odplaví, a dobré přivodí.

Pokud mi nevěříte, přestaňte teď na chvíli číst, a po dobu 2 minut skákejte s rukama nahoře. Abyste si to skákání vylepšili, pusťte si k tomu třeba tuhle hudbu nebo jinou svou oblíbenou.

Když budete několik minut skákat naplno, s rukama nad hlavou, neudržíte si svůj splín ani depresi. Možná se u vás díky pohybu dají do pohybu slzy, pláč, vztek… a po něm přijde úleva a lehkost, radost. Je to důležitá očista tělo. Své tělo potřebujeme pravidelně čistit od zaseklých emocí. Pohybem odplavíte vše, co vás zatěžuje. Pro někoho to může být běh… skákání na trampolíně… využijte cokoliv, co vám funguje, aby se vám rozproudila krev v žilách.

2/ STRAVA ovlivňuje naše tělesné i duševní rozpoložení

V neposlední řadě ovlivňuje to, jak se cítíme, i naše strava. Každá potravina podporuje určité emoce. Starejte se o to, abyste jedli stravu vyváženou, prospěšnou vašemu tělu. Obstarejte si pokud možno kvalitní suroviny, připravujte je s láskou a nechte si čas na jejich vychutnání. Nejlépe v kruhu blízkých, pokud můžete. Společná jídla lidi sbližují.

Sdílejte jídlo s blízkými:
Ještě víc nás sbližuje, když jídlo sdílíme – vysvětlím hned, o co jde. Ve většině asijských zemí je zvykem, že když si dáváte jídlo s přáteli či rodinou, nedostane každý svou porci předem na talíř. Ale doprostřed stolu se nanosí různá jídla, každý před sebe dostane prázdný talíř, a ze společného středu si všichni nabírají. Když jdete do restaurace, každý něco objedná, ale sdílí pak společně všichni. Vyzkoušela jsem to mnohokrát a věřte mi, že to podporuje pocit pospolitosti a sounáležitosti mnohem víc než „Já mám svůj talíř, a ne aby mi z něj někdo něco sežral„!

3/ POTRAVA pro duši

Čtěte, studujte, vzdělávejte se v oblastech, které vás zajímají. Poznávejte nové skrze knihy, články, videa, kurzy. Osobní růst patří mezi naše základní lidské potřeby – pochopitelně za předpokladu, že jsou uspokojeny potřeby těla.

4/ DOTEK

Objímejte se, dotýkejte se, hlaďte se, masírujte se… Se svým partnerem, dětmi… a nemáte-li nikoho po ruce, tak se dotýkejte svého vlastního těla. Hlaďte se a masírujte s láskou a pozorností. I to je výživa pro tělo a duši.

(Pokud byste chtěli inspiraci k dotekům na doma, můžete využít i našeho videa Umění doteku)

5/ SDÍLENÍ a komunikace

Dopřejte si čas se svými blízkými, kdy si dopřejete sdílet víc do hloubky o svých pocitech, obavách i nadějích. A kdy si dáte čas i na to, jeden druhému skutečně naslouchat. Aby se váš rozhovor dostal do větší hloubky a přinesl vám opravdové sblížení, doporučuji inspirovat se pravidly komunikačního rituálu. Jak probíhá, jsem pro vás sepsala ZDE

6/ VDĚČNOST

Vděčnost nám umožňuje být si vědomí hojnosti života i v dobách (zdánlivého) nedostatku. Ať už jsou podmínky, ve kterých žijete, jakékoliv, při troše snahy najdete stovky věcí, za které můžete být vděční.

Když už nic jiného, tak za každé ráno, kdy se probudíte. Za východy a západy slunce. Za to, že máte co jíst a pít. Za to, že vám doma teče voda a svítí elektřina, a dokonce máte i internet! Jinak byste si tento článek nemohli přečíst (a vodu ani elektřinu nemají miliony lidí po celém světě).

I za to, že díky internetu máte přístup k neutuchajícímu přílivu informací a inspirace.

Téměř všichni z vás můžete být mega vděční za to, že máte ve svém životě blízké, kteří vás mají rádi. Většina z vás navíc můžete sdílet tento čas v jejich fyzické přítomnosti.

Nedám dopustit na „praxi vděčnosti“, kdy si zapisujete, za co jste ve svém životě vděční. Můžete to pojmout obecně… Můžete se zaměřit na vděk svému partnerovi, dětem, dalším lidem… Můžete děkovat svému tělu… Můžete děkovat za vymoženosti dnešní doby…

Kam jde naše pozornost, tam jde naše energie. A obzvlášť pokud se vaše pozornost stáčí na to, co teď nemáte (svobodu vycestovat, roušku a dezinfekci, možnost navštívit svou babičku, možnost posedět v kavárně s přáteli, možnost posedět v kavárně vůbec…), přimějte svou neposednou mysl zaměřit se na to, co MÁTE. Sedněte si, vezměte tužku a papír, a pište. Uvidíte, že s každou další položkou přijde nový a nový nápad.

Dělejte to pravidelně, každý den, ráno nebo večer. Můžete i častěji 😉 A to, za co jste vděční ostatním, s nimi pak sdílejte <3

7/ BÝT UŽITEČNÝ

V neposlední řadě se podívejte na to, jakým způsobem můžete být užiteční? Své rodině, svým přátelům, svým spolupracovníkům a klientům, širší společnosti?

Dojal mě článek o Vietnamce žijící v Čechách, která v obci XY donesla na úřad 30 000 Kč jako příspěvek na boj s koronavirem. Lidé, kteří myslí na druhé víc než na sebe, bývají přirozeně šťastnější. Každé dobro, které vykonáte pro druhé, se pozitivně odrazí na vaší psychice. Nevyhnutelně jste totiž součástí dobra, které vysíláte do světa.

Chybí ti láska? -> Miluj druhé.
Toužíš po pozornosti? -> Začni se zajímat o druhé.
Máš strach? Máš pocit, že ti něco chybí? -> Podívej se na to, co užitečného můžeš udělat pro lidi kolem sebe – ať už naživo, nebo na dálku.

Touha přispívat k dobru společnosti patří také mezi lidské potřeby. Je až na vrcholku pomyslné pyramidy. A většina velikánů, na které dnes vzpomínáme, se do našich srdcí a myslí vtiskla právě proto, že něco smysluplného udělali pro svět. Že tvořit pro druhé pro ně bylo na prvním místě. Díky tomu žili život plný významu a měli spoustu energie. Nehroutili se vlivem nepohodlí. Neskládali se strachy. Protože jejich mise byla větší než oni sami.

(Příklady: Nelson Mandela, Viktor Frankl, Mahatma Gándhí, …)

Mnoho praktických informací a tipů, jak podpořit lásku a intimitu ve svém partnerském vztahu, najdete v mém online programu Tajemství šťastného vztahu. V těchto dnech je podpora vztahů důležitější než kdy jindy. Proto v této době s mnoha otazníky a výzvami máme tento program s více než poloviční slevou, za 2222 Kč + DPH.

Částku jsem mimo jiné zvolila i proto, že 2222 je číslem naděje. Říká nám, abychom měli víru a pomáhá nám projít těžké zkoušky. Díky vytrvalosti nám pomáhá k harmonii a míru.

© Mgr. Denisa Říha Palečková, 2020

Chcete tento článek zveřejnit či jeho části citovat na svém webu? Je to možné s uvedením autora (Denisa Říha Palečková) a zdroje článku (odkaz na tuto stránku). Zároveň nás prosím informujte na email info@denisapaleckova.cz a pošlete nám odkaz na Váš web, kde je citace či článek umístěn. Děkujeme!

Pokud budete chtít uvést také informace o autorce, využijte tento odstavec:

Denisa Říha Palečková
Přináší zcela nový pohled na intimitu a metody, jak tuto oblast využít pro zdraví, štěstí, partnerský život a osobní rozvoj. Díky svým kurzům, přednáškám a článkům pomohla od roku 2002 již mnoha tisícům lidí k radostnějšímu a naplněnému životu. Je známá především díky sestavení celostní smyslné masáže, která se u nás rychle rozšířila pod názvem tantrická masáž. Párům ukazuje, jak naplnit vztah láskou a vášní a být zamilovaní třeba i po 20 letech. Zakladatelka Školy celostní smyslné masáže, Školy šťastného partnerství, prožitkově-vzdělávacího centra ARKAYA® a výcviku CORE TOUCH® pro laiky i profesionály. Do Čech zavedla také tzv. vaginální mapování a léčení jizev. Vede také semináře pro ženy, které ženám pomáhají probudit lásku v sobě a k sobě, vést šťastný a harmonický život a prožívat radost a rozkoš skrze vlastní tělo. Z pohodlí domova se můžete učit a rozvíjet i díky jejím online programům Jak uspokojit ženu a Tajemství šťastného vztahu

Pravidelná inspirace
pro váš šťastný vztah?

Vyplňte svůj e-mail a nejnovější články a videa budou chodit přímo do vaší schránky.

Regular inspiration
for your happy relationship

Fill in your email and the latest articles and videos will go straight to your inbox...

Komentáře